Zdrowa i wspaniała

Owsianka kokosowa z owocami

Pyszna propozycja na śniadanie…po prostu uwielbiam ! Płatki owsiane plus kokos i owoce…mniam

Owsianka kokosowa z owocami

Potrzebujemy:

  • Płatki owsiane (przygotowujemy dzień wcześniej wieczorem, zalewamy gorącą wodą i zostawiamy do rana. Ilość płatków w zależności od potrzeby.
  • Wiórki kokosowe – ja daje około 1-2 łyżki na miskę
  • mleko roślinne – u mnie migdałowe, które zawsze robię sama – jak zrobić zerknij TU to bardzo proste!
  • Owoce u mnie – jabłka, maliny, borówki

Przygotowanie:

  • Do garnuszka wkłada płatki owsiane, wiórki kokosowe, zalewam mlekiem roślinnym, delikatnie podgrzewam – Nie gotujemy!
  • Przykładamy ciepłą owsiankę do miseczki.
  • Jabłka kroimy w kostkę, posypujemy owsiankę jabłkiem, malinami i borówkami, lub innymi owocami które akurat mamy.

🔶Owsianka kokosowa w wersji z soczystą gruszka🍐 polane konfiturą malinową, opruszone cynamonem… Śniadanie mistrzów… 😋

Płatki owsiane — Dlaczego warto je spożywać?

  • Owsianka jest słynna z dużej ilości błonnika, który wpływa nam na obniżenie cholesterolu,obniża też ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych jelita grubego, stabilizuje też poziom cukru we krwi.
  • Owies to bogactwo  białka i zdrowych aminokwasów.
  • W porównaniu z kaszą jaglaną posiada niski indeks glikemiczny.
  • Zawiera dużo witamin z grupy B (Tiaminę, ryboflawinę, niacynę, kwas foliowy, kwas pantotenowy) witaminy te odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, przeciwdziałają zmęczeniu i rozdrażnieniu, poprawiają pamięć.
  • 100 g płatków owsianych zawierają połowę zapotrzebowania dziennego na magnez, który odpowiada za skurcze, pamięć, koncentrację, bezsenność.
  • 100 g płatków owsianych zawierają połowę zapotrzebowania dziennego na fosfor- dla mocnych i zdrowych kości.
  • Zawierają żelazo, mangan, selen -które dbają o nasz układ nerwowy i witaminę E – przeciwutleniacz, chroni komórki i spowalnia procesy starzenia.
  • Zawierają cenne dla organizmu nienasycone kwasy tłuszczowe– które organizm człowieka sam nie potrafi wyprodukować.
  • Występujący w nich kwas oleinowy zapobiega zmianom nowotworowym.
  • Ponadto owies ma działanie antydepresyjne, uspokaja.
  •  Jedząc płatki owsiane obniżamy ryzyko zachorowania na cukrzyce typu II
  • Co bardzo ważne owies, należy do zbóż, które NIE ZAWIERAJĄ GLUTENU, jednakże mogą być zanieczyszczone przez gluten jeśli mają kontakt z innymi zbożami zawierającymi gluten. Dlatego osoby, które nie tolerują glutenu, powinny spożywać płatki owsiane oznaczone specjalnym znaczkiem – przekreślony kłos.

Owsianka jest nie tylko łatwa w przygotowaniu, ale do tego bardzo  smaczna! Zjedzona na śniadanie doda nam energii i  pozytywnie wpłynie na nasze samopoczucie i zdrowie.




Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked