Zdrowa i wspaniała

Sok z jarmużu, pomarańczy i jabłka

Najważniejszą zaletą zielonych soków jest zawartość w nich chlorofilu (barwnik roślinny, podobny budową do ludzkiej krwi), działa cuda w naszym organizmie.

Z serii zdrowe soki …Sok z jarmużu, jabłka i pomarańczy!

Potrzebujemy:

  • Garść jarmużu
  • 2 jabłka
  • 1 pomarańcza

Przygotowanie :

  • Wszystkie składniki wkładamy do wyciskarki owoców. Delektujemy się pysznym zdrowym soczkiem.
  • Warto do takiego zielonego soczku dodać łyżeczkę chlorelli, 
    ponieważ zawiera najwięcej chlorofilu z pośród wszystkich alg i roślin. Poza tym chlorella dostarcza kwasów nukleinowych, aminokwasów, cukrów, i witamin (przede wszystkim witamin z grupy B, witaminy A, C oraz kwasu foliowego).

W skrócie o ich wspaniałości….

JARMUŻ

  • Źródło witamin A, C, K, (A – najwięcej witaminy wśród warzyw zielonych, dba o nasz wygląd i wzrok, C- wspiera nam odporność, K- odpowiada za właściwą krzepliwość krwi. Witaminy z grupy B ( B1(tiamina), B2(ryboflawina), B6( pirydoksyna), B9(kwas foliowy), także soli mineralnych – wapnia (ma więcej wapnia niż mleko!), bogate źródło żelaza, potasu, magnezu, manganu.
  • Zawiera karotenoidy (beta karoten, luteinę, zeaksantynę) – przeciwutleniacze.
  • Źródło kwasu alfa-linolowego (ALA) – czyli kwasu tłuszczowego omega-3, który jest niezbędny dla prawidłowego funkcjonowania mózgu.
  • Źródło sulforafanu – przeciwutleniacza, który ma silne działanie antynowotworowe.

JABŁKO

  • Źródło witaminy C, E, K, witamin z grupy B (kwas foliowy, tiamina, niacyna, ryboflawina) oraz beta-karotenu  oraz minerałów:
    wapń, żelazo, magnez, sód, potas, fosfor oraz cynk.
  • -Jabłko to bomba fitozwiązków: zawiera polifenole, karotenoidy, flawonoidy, które wykazują aktywność antyoksydacyjną, antynowotworową, przeciw miażdżycową , oczyszczającą i obniżającą ciśnienie krwi.
  • Przeciwutleniacze zawarte w jabłkach zwalczają nam wolne rodniki.
  • Najlepiej zjadać je razem ze skórką, ponieważ tam znajdują się najwięcej witaminki C i większość błonnika a do tego jeszcze są tam ochronne związki fitochemiczne, które mogą pomóc w hamowaniu reprodukcji komórek nowotworowych.
  • Zawarte w jabłkach składniki odżywcze działają ochronnie na układ trawienny, chronią go przed stresem oksydacyjnym, alkalizują organizm i wyrównują poziom pH.
  •  Wysoka zawartość pektyn w miąższu pozwala na usuwanie z organizmu substancji kancerogennych– czyli takich substancji, które mogą wywoływać w organizmie powstawanie nowotworów.
  • Posiada niski indeks glikemiczny.

POMARAŃCZE

  • Źródło witaminy A, E, C (100 gramach pomarańczy jest aż 50 mg witaminy C), witamin z grupy B, P. 
  • Bogactwo kwasu foliowego, beta-karotenu oraz minerałów: wapń, selen, potas, żelazo, cynk, miedź, fosfor i magnez.
  • Źródło  fitozwiązków, bioflawonoidów, błonnika pokarmowego, kwasów organicznych, olejków eterycznych i terpenów (związków działających bakteriobójczo i antywirusowo).



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked