Zdrowa i wspaniała

Sok przecierowy – dla dzieci

➡️Warzywa i owoce najlepiej spożywać na surowo!

➡️Oczywiście najbardziej wartościowe są w sezonie – to wiadomo 🙂

➡️Świeżo wciskane soczki są przepyszne… Ale jeżeli chcemy zachować trochę tej sezonowości na zimę, to idealne są soczki przecierowe ( coś jak popularny Kubuś).W czasie gotowania, na pewno stracą część witamin, ale i tak pozostaną wartościową przekąską dla naszych dzieci i nie tylko 🙂 A już na pewno będą bardziej wartościowe od tych w sklepie, gdzie warzywa i owoce pochodzą w większości z wielkich plantacji, które są systematycznie nawożone i opryskiwane chemią.

➡️Moje soczki przygotowuje warzyw i owoców, które mam na działce i odkupuje od zaufanych rolników, w końcu przygotowuje je dla moich dzieci!

🥕Sok z marchewki / jabłka/ gruszki/ cytryny/

Potrzebujemy (ilość warzyw i owoców według uznania, ja daję mniej więcej po równo)

  • Marchewka
  • jabłko
  • gruszka
  • sok z cytryny dopasować do smaku (około 50 ml )
  • Ksylitol lub mód (opcjonalnie 2 łyżki)

Przygotowanie:

  • Warzywa i owoce myjemy (ja swoje nie obieram ze skórki), kroimy w ćwiartki, gotujemy na parze.
  • Gdy warzywa są miękkie, całość dokładnie miksujemy (jeśli jest bardzo gęste podlać wodą, aby lepiej się zmiksowało, przekładamy do garnka, dolewamy wodę, w ilości takiej jak pasuje nam gęstość. Sok zagotowujemy.
  • Sok dosmaczamy według gustu, dodajemy sok z cytryny, jeżeli stwierdzimy, że sok jest dla nas za kwaśny, możemy dodać ksylitol lub miód.
  • Sok rozlewamy do wcześniej wyparzonych buteleczek
  • Pasteryzujemy 15 min

🍎Sok z dyni/jabłek/pomarańczy🎃 

Potrzebujemy:

  •  dyna🎃 
  •  jabłka🍎
  • 2 pomarańcze🍊
  • 1-2 łyżki miodu  🍯 lub ksylitolu(opcjonalnie – czasami jabłka są tak słodkie, że nie ma sensu dosładzać) 
  • woda

lub:

  • dynia🎃
  • gruszka🍐
  • 2 pomarańcze 🍊
  • 0,5-1 cytryny 🍋
  • 1-2 łyżki miodu 🍯 lub ksylitolu (opcjonalnie) 
  • woda (około 2 l)

Przygotowanie: 

  • Warzywa i owoce myjemy (dynie obieramy ze skórki), kroimy w ćwiartki, gotujemy na parze.
  • Gdy warzywa są miękkie, całość dokładnie miksujemy (jeśli jest bardzo gęste podlać wodą, aby lepiej się zmiksowało, przekładamy do garnka.
  • Obrane pomarańcze (bez pestek), wkładamy do blendera, dodajemy miód lub ksylitol, rozdrabniamy (dokładnie!), przelewamy do garnka z dynią i jabłkiem.
  • dolewamy wodę, w ilości takiej, jak pasuje nam gęstość. Sok zagotowujemy.
  • Sok rozlewamy do wcześniej wyparzonych buteleczek
  • Pasteryzujemy 15 min

Pyszny i zdrowy dyniowy soczek dla dzieci na zimę

➡️Dlaczego warto jeść dynię?

  • Dynia jest bogatym źródłem witamin i minerałów (C, A, E, K, tiamina, ryboflawina, niacyna, kwas foliowy, pirydoksyna) i (żelazo, magnez, fosfor, sód, cynk).
  • Dynia jest lekkostrawna i zawiera dużo błonnika.
  • Posiada właściwości oczyszczające i pomaga pozbyć się z organizmu toksyn i złogów.
  • Wykazuje właściwości przeciwzapalne.
  • Jest świetnym źródłem beta-karotenu, naturalnego barwnika roślinnego, który należy do substancji przeciwutleniających, czyli antyoksydantów.
  •  Ma właściwości antynowotworowe. W kilku badaniach wskazuje się związek między jej częstym spożyciem, a obniżeniem zachorowalności na nowotwory żołądka, płuc i jelita grubego.
  • Korzystnie wpływa na oczy, a wszystko dzięki prowitaminie A oraz luteinie zawartej w miąższu.
  • Dynia sprzyja również sercu. Duża zawartość przeciwutleniaczy wpływa korzystnie na pracę całego układu krążenia. 
  • Dynia jest bardzo odżywcza i wzmacnia organy trawienne: żołądek i śledzionę. W ten sposób pomaga usuwać nadmiar wilgoci z organizmu.➡️ Dlatego warto po nią sięgać, gdy jesteśmy przeziębieni lub zakatarzeni. Gotowana i pieczona dynia pomoże przy infekcjach górnych dróg oddechowych.



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked