Coś słodkiego...

Mus szpinakowy 

Szybki i bardzo smaczny mus szpinakowy…Super pomysł na podwieczorek lub kolację lub po prostu deser 🙂

Bo proste jest najzdrowsze♥️

Mus szpinakowy

  • Garść szpinaku
  • 1 banan
  • 1 jabłko ze skórką
  • 1 pomarańcza 
  • garść orzechów (włoskie, laskowe)
  • woda – ilość według uznania 

Przygotowanie:

  • Wszystkie składniki wrzucamy do kielicha miksera i dokładnie rozdrabniamy na gładki krem.
  • Opcjonalnie dodaję do musu 1 łyżeczkę ostropestu plamistego

A dlaczego Ostropest plamisty?

Cudowne owoce ostropestu zawierają kompleks flawonolignanów, określane jako Sylimarynę a podstawową właściwością sylimaryny jest działanie antyhepatotoksyczne, to znaczy ochronne dla komórek wątroby. Wykazuje właściwości przeciwutleniające, przeciwzapalne, spazmolityczne, odtruwające i żółciopędne. Sylimaryna redukuje poziom cholesterolu, chroni przed miażdżycą, wspomaga regenerację wątroby, chroni wątrobę przed działaniem trucizn i toksyn, działa przeciwnowotworowo, zmniejsza ryzyko powstawania kamieni żółciowych.

Szpinak jest cudownym warzywem zawierającym bombę witaminową: 

  • Szpinak zawiera cenny CHLOROFIL !!!
  • A (beta-karoten (zapewnia prawidłowe funkcjonowanie wzroku, wzmacnia odporność, opóźnia starzenie).
  • (dba, aby nasze kości były mocne, a zęby zdrowe, zwiększa wchłanianie wapnia i fosforu oraz odpowiada za gospodarkę tymi minerałami).
  • E (witaminy młodości i płodności)
  • (wzmacnia organizm, ułatwia transport składników między komórkami, jest też niezbędnym składnikiem procesu powstawania tkanki łącznej).
  • K(odpowiada za właściwą krzepliwość krwi, wpływa na gospodarkę wapniową oraz odpowiednie uwapnienie kości).
  • Witaminy z grupy B:
  • B1(czyli tiaminy, która działa przeciwdepresyjnie, poprawia pamięć i zdolność logicznego myślenia),
  • B2(ryboflawina – niezbędna do tworzenia czerwonych płytek krwi, produkcji antyciał przez układ odpornościowy i procesów wzrostu)
  • B3(PP – niacyna- odpowiedzialna za prawidłowe funkcjonowanie mózgu, obwodowego układu nerwowego, syntetyzowanie hormonów płciowych)
  • B5 (Kwas pantotenowy, reguluje białka i tłuszcze w organizmie)
  • B6 (pirydoksyna – niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu, odpowiada za prawidłowe działanie układu nerwowego, ma wpływ na ciśnienie krwi, skurcze mięśni i pracę serca)
  • B9 (kwas foliowy- niezbędny do syntezy DNA)
  • Składniki mineralne:
  • wapń (odpowiada za prawidłowe skurcze mięśni a w tym skurcze najważniejszego z mięśni, czyli mięśnia sercowego.
  • Magnez (wspomaga pracę mózgu, hamuje skutki stresu, napięcia nerwowego),
  • Fosfor(jest odpowiedzialny za mineralizacje kości i stawów, jest także niezbędny do budowy tkanek miękkich),
  • Żelazo(składnik hemoglobiny, jest wykorzystywane w procesie tworzenia krwinek czerwonych, wpływa na poziom cholesterolu oraz sprzyja detoksykacji szkodliwych substancji w wątrobie, wzmacnia cały organizm),
  • Miedź (Bierze udział w syntezie hemoglobiny i razem z żelazem uczestniczy w transportowaniu tlenu do każdej komórki) potas (odpowiada za dostarczanie tlenu do mózgu, obniża ciśnienie krwi, przyczynia się do wydalania z organizmu nadmiaru sodu oraz poprawia kondycję naczyń krwionośnych),
  • Jod (niezbędny dla prawidłowego wzrostu i rozwoju dziecka, podstawowym składnikiem hormonów tarczycy, czyli tyroksyny i trójjodotyroniny)
  • Cynk (wchodzi w skład ok. 80 enzymów, wzmacnia odporność organizmu, uczestniczy w przemianach białek, tłuszczów, węglowodanów)
  • Mangan (jest odpowiedzialny za utrzymywanie kości i mięśni w dobrym stanie, wpływa na poziom libido i sprawność seksualną)
  • Szpinak łagodzi zaparcia, chroni wyściółkę śluzową żołądka, a także wypłukuje toksyny z jelita grubego.
  • Bogaty w antyoksydanty, czyli przeciwutleniacze, związki usuwające z organizmu człowieka nadmiar wolnych rodników, dzięki czemu zapobiega się wielu chorobom, a ponadto spowalnia procesy starzenia całego organizmu.
  • Źródło zeaksantyny oraz luteiny (barwniki występujące naturalnie w produktach roślinnych) Oba te związki wpływają bardzo korzystnie na stan zdrowia oczu, a konkretnie plamki żółtej.
  • Źródło błonnika– reguluje pracę jelit oraz pomaga razem z kałem wydalać tłuszcz, co skutkuje zmniejszeniem poziomu złego cholesterolu we krwi.
  • Uwaga w szpinaku znajduje się kwas szczawiowy, który nie wpływa pozytywnie dla naszego organizmu, utrudnia wchłanianie wapnia i żelaza. Jest na to sposób, należy spożywać szpinak z produktami bogatymi w witaminę C, mogą to być na przykład pomarańcze, grejpfruty. Innym sposobem na zmniejszenie szkodliwego działania kwasu szczawiowego jest gotowanie liści szpinaku około 3 minut.

Czy trzeba więcej 🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.