Zdrowa i wspaniała

Śmietana z nerkowców

Śmietana z nerkowców jest szybka, prosta i zawsze świeża, bo przygotowana zawsze według potrzeb, w dowolnej ilości.

🔴ŚMIETANA

Potrzebujemy:

  •  Pół szklanki orzechów nerkowca
  •  1 szklanka wody przygotowanej chłodnej

▶️Przygotowanie:

  • Orzechy moczymy około godziny, po tym czasie miksujemy wszystko na najwyższych obrotach, na gładką konsystencję.
  • Orzechy namaczamy, aby były miększe i gładsze po rozdrobnieniu, ale spokojnie możemy zrobić śmietankę też w krótszej wersji.

▶️Szybki sposób na śmietankę:

  • Do blendera wsypuję taką ilość orzechów, ile chcemy uzyskać śmietanki na daną chwilę, dolewamy trochę przegotowanej chłodnej wody, w ilości takiej, jaką chcemy uzyskać konsystencję rzadką czy gęstą, dokładnie miksujemy.
  • Jeżeli chcemy uzyskać kwaśną śmietankę, to zostawiamy zmiksowaną słodką śmietankę w temp. pokojowej bez lodówki na noc.

🔴Śmietana z nerkowców – według przepisu Odmładzanie na surowo.

Potrzebujemy:

  • 1,5 szklanki wymoczonych nerkowców
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 4 łyżki oleju tłoczonego na zimno
  • 1 łyżka syropu z agawy
  • sól
  • 1 szklanka wody

Przygotowanie:

Wszystko razem blendujemy do powstania gładkiej, jednolitej śmietany.

▶️Orzechy nerkowca

  • Zawierają dużo białka (niepełnowartościowe),
  • Orzechy nerkowca bogate są w witaminę (jest przeciwutleniaczem, wpływa na procesy widzenia, zapewnia odpowiedni stan skóry oraz nabłonka błon śluzowych, niezbędna do prawidłowego wzrostu komórek, zwiększa odporność), witamina D (wpływa na metabolizm wapnia i fosforu, działa uspokajająco, wzmacnia system immunologiczny, pobudza mineralizację kości i zębów), witamina E (przeciwutleniacz, chroni NNKT przed utlenianiem, stabilizuje błony komórkowe), witamina K (wpływa na krzepliwość krwi), witaminy z grupy B (B1,B2,B6,B9,PP), witaminy, które działają na cały organizm, każda z nich ma olbrzymie znaczenie dla naszego funkcjonowania, są odpowiedzialne przede wszystkim za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, łagodzą stres, zmęczenie, dbają o skórę, zapobiegają zajadom, bólom głowy, depresjom.
  • Pomagają uzupełnić zapotrzebowanie na wapń, fosfor, żelazo, potas, miedź, selen i cynk – dzięki którym mamy piękne włosy oraz paznokcie.
  • Dzięki znacznej zawartości magnezu i miedzi zapobiegają nadciśnieniu tętniczemu i arytmii serca oraz poprawiają insulinooporność.
  • Zawartość NNKT obniża poziom złego cholesterolu,
  • Kwas gamma-linolenowy chroni przed chorobami wieńcowymi.
  • Polecane dla osób na dietach, mimo iż ich wartość kaloryczna jest dość wysoka w 100 g – 533 kcal, przeważają tu kwasy tłuszczowe nienasycone, to zdrowe tłuszcze, które są nam niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, a zawartość błonnika pokarmowego usprawnia prace jelit, dzięki czemu mamy dobre i szybsze trawienie.



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked