Zdrowa i wspaniała

Ryż z warzywami

Ryż z warzywami — szybkie i proste danie!

Pamiętaj zdrowe jedzenie zależy od jakości użytego produktu, jeśli dbasz o siebie i swoją rodzinę,  znajdź w pobliżu gospodarstwo, produkty od rolnika, który nie używa chemii, GMO i innych paskudztw, a będziesz miał zdrowe dzieci.

Potrzebujemy:

  •  1 szklanka ryżu (250 g)
  • 1-2 cebule
  • 4  marchewki
  • 2 pietruszki
  • kukurydza –  ze słoika – bez cukru!
  • groszek – ze słoika – bez cukru!
  • Lubczyk
  • pół łyżeczki kurkumy
  • 1 łyżeczka carry
  • sól, pieprz.
  • Masło klarowane lub olej kokosowy

.

Przygotowanie:

  • 1 szklanka ryżu (250 g) u mnie basmati, na 2 szklanki wody 500 ml).
    W garnku gotujemy wodę z solą, ryż płuczemy, wrzucamy do gotującej wody. Gotujemy 15 min na wolnym ogniu, po tym czasie zostawiamy na następne 15 min, aby ryż doszedł.
  • Cebulę kroimy w kostkę i podsmażamy na tłuszczu.
  • Marchewkę obieramy i ścieramy na plasterki lub wiórki, dodajemy do cebuli, podlewamy delikatnie wodą, dodajemy lubczyk i sól, dusimy do miękkości marchewki.
  • Do miękkiej marchewki dodajemy kukurydzę i groszek, mieszamy składniki.
  • Do ugotowanego ryżu dodajemy kurkumę, carry i sól, mieszamy i dodajemy do warzyw.

Wersja bez groszku i kukurydzy ale za to z kalafiorem 🙂




Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked