Jedzenie bez chemii

Koktajl burak, jabłko, truskawki, banan

Koktajl 🍹 czerwony z cudownego buraka, soczystego jabłka🍏, pysznych truskawek🍓 i słodkiego banana🍌 dodający energii i mocy💪 idealny na drugie śniadanie🤩

Potrzebujemy :

  • Burak
  • Jabłko 🍏
  • Truskawki 🍓
  • banan
  • Woda (ilość według gustu)

Przygotowanie :

  • Produkty wkładamy do blendera i miksujemy na gładko.

W skrócie o ich wspaniałości…

Jabłko

  • Źródło witaminy C, E, K, witamin z grupy B (kwas foliowy, tiamina, niacyna, ryboflawina) oraz beta-karotenu, oraz minerałów:
  • wapń, żelazo, magnez, sód, potas, fosfor oraz cynk.
  • Jabłko to bomba fitozwiązków: zawiera polifenole, karotenoidy, flawonoidy, które wykazują aktywność antyoksydacyjną, antynowotworową, przeciw miażdżycową , oczyszczającą i obniżającą ciśnienie krwi.
  • Przeciwutleniacze zawarte w jabłkach zwalczają nam wolne rodniki.
  • Najlepiej zjadać je razem ze skórką, ponieważ tam znajdują się najwięcej witaminki C i większość błonnika a do tego jeszcze są tam ochronne związki fitochemiczne, które mogą pomóc w hamowaniu reprodukcji komórek nowotworowych.
  • Zawarte w jabłkach składniki odżywcze działają ochronnie na układ trawienny, chronią go przed stresem oksydacyjnym, alkalizują organizm i wyrównują poziom pH.
  • Wysoka zawartość pektyn w miąższu pozwala na usuwanie z organizmu substancji kancerogennych – czyli takich substancji, które mogą wywoływać w organizmie powstawanie nowotworów.
  • Posiada niski indeks glikemiczny.

Buraki

  • Posiadają działanie przeciwkaszlowe, silnie grzybobójcze, łagodzą ból gardła, pomaga zwalczyć objawy przeziębienia i grypy,
  • burak ćwikłowy przyspiesza rozkład kwasu żołądkowego, poprawia trawienie białek i wchłanianie aminokwasów,
  • Duża zawartość żelaza, wyciąga ludzi z anemii.
  • Redukuje ciśnienie krwi (Dzięki wysokiej zawartości potasu i magnezu burak jest bardzo pożyteczny w zapobieganiu i leczeniu nadciśnienia i innych chorób układu sercowo-naczyniowego, skutecznie obniża ciśnienie tętnicze, zapobiega chorobom serca.
    Przywraca równowagę kwasowo-zasadową organizmu.
    Burak ćwikłowy łagodzi nieprzyjemne objawy menopauzy.
  • Opóźnia przedwczesny proces starzenia.
  • Zapobiega zwapnieniu naczyń krwionośnych.
  • Wzmacnia system immunologiczny.
  • Leczy choroby wątroby, nerek.
  • Reguluje cholesterol.
  • Zapobiega osteoporozie.
  • Zapobiegają bólom kręgosłupa i zapaleniu korzonków.
  • Buraki regulują zaburzenia cyklu miesiączkowego.
  • Zapobiegają upławom, zapaleniu szyjki macicy.
  • Poprawiają kondycję włosów i paznokci.
  • Oczyszcza organizm poprzez eliminację mocznika z organizmu,
    usuwa szkodliwe drobnoustroje — blokuje ich zdolność przylepiania się do tkanek.
  • Obniża poziom cholesterolu,
  • Przeciwdziała miażdżycy,
  • Hamuje procesy gnilne w jelitach.
  • Wysoką zawartość błonnika, który nie ma sobie równych dla wszystkich zmagających się z nadwagą (daje uczucie sytości),
  • Przyśpiesza przemianę materii.
  • Wspomaga leczenie otyłości – redukcja tkanki tłuszczowej.
  • Witaminy A, C, E i K, witaminy z grupy B
  • Pierwiastki: żelazo, potas (tylko 2 buraki to aż 528 mg potasu !), magnez, wapń, fosfor, miedź, chlor, fluor, cynk, bor, lit, molibden, sód, mangan, kobalt, oraz bardzo rzadkie pierwiastki jak rubid i cez
  • Ponadto zawierają cukry, białka, bioflawonidy, karoten, betaninę, mnóstwo kwasu foliowego, kwas jabłkowy, cytrynowy, szczawiowy, nikotynowy, antocyjany.
  • Buraki są niskokaloryczne, 100 g zawiera tylko 38 kcal.

Królowa truskawka — Dlaczego warto ją spożywać ?

  • Truskawki należą do owoców niskokalorycznych, 100 g zawierają około 28 kcal.
  • Źródło witamin z grupy B (B1, B2, B6, PP) A, C (100 g to około 70 mg), E, K, a także kwas foliowy, flawonoidy i antocyjany.
  • Źródło minerałów: magnezu, potasu, fosforu, wapnia, cynku, manganu i żelaza.
  • Dzięki zawartości magnezu i potasu regulują pracę serca i układu nerwowego.
  • Dzięki obecności wapnia i manganu truskawki pozytywnie wpływają na funkcjonowanie układu kostnego.
  • Truskawki, podobnie jak czosnek czy cebula, zawierają fitocydy.
  • Źródło antyoksydantów, które zwalczają wolne rodniki, spowalniają przy tym proces starzenia skóry oraz zapobiegają chorobom nowotworowym.
  • Mają właściwości oczyszczające i odtruwające.
  • Mają właściwości obniżające poziom „złego” cholesterolu LDL i trójglicerydów.
  • Truskawki mają niski indeks glikemiczny (IG = 40), dlatego ich smakiem mogą delektować się także chorzy na cukrzycę.
  • Dzięki obecności antocyjanów zmniejsza się prawdopodobieństwo tworzenia blaszek miażdżycowych.
  • Truskawki zawierają sporo pektyn, które ułatwiają pracę jelit,
  • Zawierają kwasy organiczne przyspieszające przemianę materii.
  • W jej składzie jest bromelina, enzym, który odpowiada za rozkład białka.
  • Zawarty w truskawkach kwas elagowy ma działanie antynowotworowe,
  • Występująca w truskawkach kwercetyna jest naturalnym środkiem przeciwzapalnym,
  • Działają moczopędnie (w 90% składają się z wody)
  • Są żółciopędne, a więc stymulują pracę wątroby i pęcherzyka żółciowego.
  • Według medycyny ludowej nawet liście truskawek mają właściwości zdrowotne. Robimy herbatę z suszonych liści truskawek. Herbatka łagodzi dolegliwości układu pokarmowego, odkaża jamę ustną, np. podczas bólu gardła. Świetnie sprawdzi się też w celu oczyszczenia organizmu z toksyn.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.