Zdrowa i wspaniała

Cukinia z jajkiem

Z serii obiady bezmięsne…

Pyszne danie, idealne na lekki posiłek, śniadanie, obiad czy kolacje, o każdej porze smakuje super i przygotowanie jest szybkie i proste 🙂

Potrzebujemy: 1 porcja

  • 1 cukinia
  • 2-4 jajka-ilość w zależności od wielkości porcji.
  • masło klarowane lub olej kokosowy
  • 1 ząbek czosnku
  • sól i pieprz
  • Jako dodatek : szczypiorek i pomidory

Przygotowanie:

  • Cukinię myjemy i robimy z niej ala makaron albo specjalną temperówką, albo zwykłą obieraczką, tak jak ja :)mają być po prostu cienkie paski.
  • Na patelni rozgrzewamy tłuszcz, wyduszamy przez praskę czosnek, dodajemy makaron z cukinii, oprószamy solą i pieprzem, dusimy chwilę aby zmiękła, następnie wbijamy jajka, które również solimy i pieprzymy ,przykrywamy pokrywką aby się ładnie białko ścięło ale z zachowaniem żółtka na miękko.
  • Podajemy ze szczypiorkiem i świeżym pomidorem . Smacznego!

Kabaczek, cukinia super warzywo o delikatnym smaku, pasującym do prawie każdej potrawy, a nawet do pysznego ciasta czekoladowego (przepis TU)

  • Posiada właściwości prozdrowotne, odkwaszające organizm, a jedną z najważniejszych zalet jest to, że owoce kabaczka nie kumulują szkodliwych dla człowieka metali ciężkich.
  • Młode cukinie należy jadać ze skórką, ponieważ zawiera ona wiele cennych składników.
  • Jest lekkostrawna, w 100 g jest tylko 16 kalorii w tym: 1,2 g białka, 0,1 g tłuszczów, 1 g błonnika oraz 3,1 g węglowodanów, dlatego jest warzywem popularnym u osób stosujących diety odchudzające, ponadto posiada niski indeks glikemiczny, dlatego może być spożywany przez osoby cierpiące na cukrzycę.
  • W kabaczku znajdziemy także wiele minerałów, m.in. wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód i cynk. Witaminy: C, B (B1, B2, B3, B6), E, K, A oraz kwas foliowy.



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked