Zdrowa i wspaniała

Surówka z białej i czerwonej kapusty.

Pyszna i zdrowa surówka z kapusty, jako samodzielne danie lub dodatek do obiadu lub kolacji. Pamiętaj zdrowe jedzenie zależy od jakości użytego produktu, jeśli dbasz o siebie i swoją rodzinę,  znajdź w pobliżu gospodarstwo, produkty od rolnika, który nie używa chemii, GMO i innych paskudztw, a będziesz miał zdrowe dzieci.

PROSTE SKŁADNIKI – PROSTE PRZYGOTOWANIE – CUDOWNE WŁAŚCIWOŚCI ZDROWOTNE…

Potrzebujemy:

  • Kawałek kapusty białej
  • Kawałek kapusty czerwonej
  • Natka pietruszki.
  • Mała czerwona cebulka
  • 2 jabłka
  • Ocet jabłkowego (około 2 łyżki)
  • Oliwa z oliwek
  • Sól i pieprz.

Przygotowanie:

  • Kapustę, cebulkę, natkę szatkujemy, jabłka ścieramy na grubej tarce, wszystko skrapiamy oliwą i octem, dosmaczamy solą i pieprzem.

Kapusta to warzywo o cudownych właściwościach, najlepiej spożywać ją na surowo, ponieważ wtedy zachowuje najwięcej drogocennych zdrowotnych właściwości.

Krótko o jej wspaniałości…

  • Sok ze świeżej kapusty oczyszcza organizm, warto dodawać ją do świeżych soków warzywnych.
  • Kapusta działa przeciwnowotworowo – zawiera antocyjany (występuje w czerwonej kapuście)
  • Źródło witamin A, E, K, C, witamin z grupy B, i beta-karoten, rutyny (Flawonoidy, czyli naturalne związki roślinne o działaniu antyoksydacyjnym).
  • Źródło składników mineralnych: wapń, magnez, potas, żelaza oraz kwasu foliowego.
  • leczą: zapalenie oskrzeli, katar, kaszel, chrypkę, anemię, egzemę, opryszczki, trądzik, odmrożenia, oparzenia, stłuczenia, nieżyt żołądka, choroby wrzodowe żołądka oraz dwunastnicy.
  • Liście są rewelacyjne do okładów na opuchlizny lub do okładów piersi w czasie zastoju pokarmu.
  • Poprzez duże zawartości siarki wpływa korzystnie na wygląd włosów, paznokci i skóry.
  • Wzmacnia system odpornościowy.



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked