Zdrowa i wspaniała

Smoothie banan, awokado

Pyszne, pożywne smoothie z bananem, awokado na mleku migdałowym…Szybkie w przygotowaniu…Idealne na śniadanie lub kolacje.

Smoothie z banana i awokado

Potrzebujemy:

  • Mleko roślinne około 100 – 200 ml – u mnie migdałowe, które robię sama w domu – jak zrobić zerknij TU.
  • 1 banan
  • 0,5 awokado

Przygotowanie:

Składniki umieszczamy w blenderze i dokładnie miksujemy na gładką konsystencję. Przelewamy do szklaneczki 🙂

Krótko o ich wspaniałości…

Awokado

  • Awokado w 100 g ma 160 kcal, czyli cały owoc około 440 kcal — Nazywane jest masłem Bogów.
  • Witaminy: C, A, E, K, B1 (tiamina) , B2 (ryboflawina), B3 (niacyna), B6 (pirydoksyna), B9 (Kwas foliowy).
  • Minerały: Wapń, magnez, żelazo, potas, sód, cynk, fosfor.
  • Kwasy tłuszczowe nasycone, wielonienasycone, i w dużej ilości jednonienasycone, posiada też dobrą proporcję nienasyconych kwasów tłuszczowych omega -3 i omega-6, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
  • Awokado jest źródłem cennych przeciwutleniaczy, które przeciwdziałają wolnym rodnikom ( C, A, E, K)
  • Bogactwo witamin z grupy B broni i reguluje cały organizm, a w szczególności ważny kwas foliowy, który zapobiega wadom rozwojowym płodu.
  • Awokado zawiera luteinę i zeaksantynę, które dbają o wzrok.
  • Utrzymuje w dobrym poziomie nasz cholesterol HDL, a występujący w jednonienasyconych tłuszczach Beta-sitosterol pozwala obniżać poziom „złego” cholesterolu LDL i trójglicerydów.
  • Ponadto tłuszcze jednonienasycone wykazują działanie przeciwzapalne !
  • Chroni przed  chorobami układu krązenia, obniża ciśnienie krwi.
  • Wspomaga pracę serca
  • Źródło rozpuszczalnego błonnika, który pomaga zapewnić uczucie sytości przy mniejszej ilości kalorii.
  • Awokado TO jedne z najlepszych tłuszczy !!!

Banany

  • Banany w 100 g to około 90 kcal
  • Pyszny owoc dość kaloryczny, daje nam dużo energii, pobudza nasz organizm bardziej niż kofeina, czy słodka przekąska.
  • Witaminy: C, A, E, K, z grupy B (B1, B2, B3, B6, B9)
  • Składniki mineralne: wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód, cynk.
  • Owoce są bogatym źródłem potasu (odpowiada za dostarczanie tlenu do mózgu) oraz magnezu (wspomaga pamięć, działa rozkurczowo i rozluźniająco) żelaza i cynku. 
  • Zawierają tryptofan (odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, a jego niedobory powodują spadek energii, gorsze samopoczucie, a nawet depresję)
  • Banany obniżają ciśnienie tętnicze krwi.
  • Delikatne dla układu pokarmowego, polecane w chorobach wrzodowych.



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked