Zdrowa i wspaniała

Jagody na zimę

Pyszne jagódki kto ich nie lubi …Idealne do owsianki na śniadanie, w placuszkach, deserach i lodach…Jak zachowuje jagodowe lato na zimę? Oczywiście w tradycyjny sposób, część zamrażam, jak jeszcze mam miejsce w zamrażarce 🙂 a resztę oczywiście do małych słoiczków.

➡️Jagody w sosie własnym

Potrzebujemy:

  • Jagody
  • Małe słoiki

Przygotowanie:

  • Słoiki wyparzamy
  • Jagody myjemy i wkładamy do słoików, dociskając, zakręcamy.
  • Wstawiamy do garnka, na pasteryzację.
  • Jagody mają to do siebie, że jak puszczają sok to zmniejszają swoją objętość, więc jeśli chcemy mieć cały słoiczek to należy, pogotować chwilę , odkręcić słoik, dopełnić jagodami słoik i ponownie gotować. Mi jednak nie zależy na pełnym słoiku, jest to akurat porcja na „raz”, więc wkładam raz i pasteryzuje od razu 15 min.

Pasteryzacja: W dużym garnku układamy ściereczkę, wkładamy słoiczki, zalewam wodą (aby woda sięgała do 3/4 słoiczka) gotuję około 10-15 minut (od momentu zagotowania) lub pasteryzuję na sucho w piekarniku.

➡️Jagody z miodem

Potrzebujemy:

  • Jagody
  • miód naturalny

Przygotowanie:

  • Słoiki wyparzamy
  • Jagody myjemy i wkładamy do słoików, cały wierzch dokładnie polewamy miodem, (ja daję 1 łyżkę na słoik), słoik przykrywamy gazą i zostawiamy na 2 dni w temp. pokojowej (np w kuchni na stole), miód zabezpieczy przed fermentacją).
  • Po dwóch dniach takie słoiczki zakręcamy i chowamy do lodówki. Mogą tak stać 2-3 miesiące.

Dlaczego warto jeść jagody?

  • Bogactwo witamin A, C,PP., z grupy B ( B1,B2) i pierwiastków mineralnych między innymi: selen, miedź, cynk i mangan.
  • Bogate źródło błonnika
  • Bogate źródło przeciwutleniaczy, które niszczą wolne rodniki — profilaktyka antynowotworowa!
  • Bogate w hormony roślinne (fitoestrogeny), które powstrzymują enzymy odpowiedzialne za powstawanie nowotworów hormonozależnych.
  • Rewelacyjny sposób na biegunki (sok z jagód lub napar z liści jagód) – dzięki zawartości występujących w jagodach garbnikach — działają uzdrawiająco na cały przewód pokarmowy.
  • Reguluje poziom cukru we krwi — nazywana jest potocznie roślinną insuliną, 
  • Redukują poziom złego cholesterolu.
  • Polecane w leczeniu wzroku
  • SĄ PYSZNE!!!



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked