Zdrowa i wspaniała

Sok z marchewki, buraka, szpinaku i jabłka

SOK Z MARCHEWKI, BURAKA, SZPINAKU I JABŁKA

Potrzebujemy:

  • 5 marchewek
  • 1 burak 
  • 3 garście szpinaku
  • 2 jabłka

Przygotowanie:

  • Wszystkie składniki wkładamy do wyciskarki owoców. Delektujemy się pysznym zdrowym soczkiem.

W skrócie o ich wspaniałości….

Jabłko

  • Źródło witaminy C, E, K, witamin z grupy B (kwas foliowy, tiamina, niacyna, ryboflawina) oraz beta-karotenu, oraz minerałów:
  • wapń, żelazo, magnez, sód, potas, fosfor oraz cynk.
  • Jabłko to bomba fitozwiązków: zawiera polifenole, karotenoidy, flawonoidy, które wykazują aktywność antyoksydacyjną, antynowotworową, przeciw miażdżycową , oczyszczającą i obniżającą ciśnienie krwi.
  • Przeciwutleniacze zawarte w jabłkach zwalczają nam wolne rodniki.
  • Najlepiej zjadać je razem ze skórką, ponieważ tam znajdują się najwięcej witaminki C i większość błonnika a do tego jeszcze są tam ochronne związki fitochemiczne, które mogą pomóc w hamowaniu reprodukcji komórek nowotworowych.
  • Zawarte w jabłkach składniki odżywcze działają ochronnie na układ trawienny, chronią go przed stresem oksydacyjnym, alkalizują organizm i wyrównują poziom pH.
  • Wysoka zawartość pektyn w miąższu pozwala na usuwanie z organizmu substancji kancerogennych – czyli takich substancji, które mogą wywoływać w organizmie powstawanie nowotworów.
  • Posiada niski indeks glikemiczny.

Marchewka

  • Kopalnia witaminy A, w postaci jej prowitamin, czyli beta, alfa karotenu i innych karotenoidów.
  • Źródło witaminy C, witamin z grupy B (kwasu foliowego -> B9, B1, B2, B3, B5, B6), witaminy K1 oraz składników mineralnych — magnezu, fosforu, potasu, sodu, miedzi oraz manganu.
  • Marchewka wspiera układ nerwowy,
  • Wspomaga pamięć i koncentrację,
  • Pomaga w utrzymaniu w dobrej kondycji, włosy, skórę i paznokcie,
  • Wspomaga wzrok, redukuje objawy starzenia się,
  • Oczyszcza organizm, pobudza do działania, odtruwa i krzepi wszystkie układy organizmu,
  • Wzmacnia naszą odporność, dba o układ krwionośny,
  • Obniża poziom złego cholesterolu we krwi.

Szpinak 

  • Szpinak w 100 g to 23 kcal.
  • Witaminy: C, A, K, witaminy z grupy B( B6, B9) 
  • Minerały: żelazo, magnez, fosfor, wapń, potas, sód, cynk, selen.
  • Zawartość kwasu foliowego wpływa na układ nerwowy (chroni płód)
  • Witamina k dba o serce, krzepliwość krwi.
  • Występujące w szpinaku witaminy są przeciwutleniaczami, zwalczającymi wolne rodniki.
  • Magnez wykazuje właściwości uspokajające, zwalcza stres, a nawet bóle głowy. Magnez działając z potasem, reguluje pracę serca.
  • Bogactwo żelaza zapobiega anemii.
  • Potas obniża ciśnienie.
  • Cynk i selen rewelacyjnie wspiera układ odpornościowy.

Buraki

  • Posiadają działanie przeciwkaszlowe, silnie grzybobójcze, łagodzą ból gardła, pomaga zwalczyć objawy przeziębienia i grypy,
  • burak ćwikłowy przyspiesza rozkład kwasu żołądkowego, poprawia trawienie białek i wchłanianie aminokwasów,
  • Duża zawartość żelaza, wyciąga ludzi z anemii.
  • Redukuje ciśnienie krwi (Dzięki wysokiej zawartości potasu i magnezu burak jest bardzo pożyteczny w zapobieganiu i leczeniu nadciśnienia i innych chorób układu sercowo-naczyniowego, skutecznie obniża ciśnienie tętnicze, zapobiega chorobom serca.
    Przywraca równowagę kwasowo-zasadową organizmu.
    Burak ćwikłowy łagodzi nieprzyjemne objawy menopauzy.
  • Opóźnia przedwczesny proces starzenia.
  • Zapobiega zwapnieniu naczyń krwionośnych.
  • Wzmacnia system immunologiczny.
  • Leczy choroby wątroby, nerek.
  • Reguluje cholesterol.
  • Zapobiega osteoporozie.
  • Zapobiegają bólom kręgosłupa i zapaleniu korzonków.
  • Buraki regulują zaburzenia cyklu miesiączkowego.
  • Zapobiegają upławom, zapaleniu szyjki macicy.
  • Poprawiają kondycję włosów i paznokci.
  • Oczyszcza organizm poprzez eliminację mocznika z organizmu,
    usuwa szkodliwe drobnoustroje — blokuje ich zdolność przylepiania się do tkanek.
  • Obniża poziom cholesterolu,
  • Przeciwdziała miażdżycy,
  • Hamuje procesy gnilne w jelitach.
  • Wysoką zawartość błonnika, który nie ma sobie równych dla wszystkich zmagających się z nadwagą (daje uczucie sytości),
  • Przyśpiesza przemianę materii.
  • Wspomaga leczenie otyłości – redukcja tkanki tłuszczowej.
  • Witaminy A, C, E i K, witaminy z grupy B
  • Pierwiastki: żelazo, potas (tylko 2 buraki to aż 528 mg potasu !), magnez, wapń, fosfor, miedź, chlor, fluor, cynk, bor, lit, molibden, sód, mangan, kobalt, oraz bardzo rzadkie pierwiastki jak rubid i cez
  • Ponadto zawierają cukry, białka, bioflawonidy, karoten, betaninę, mnóstwo kwasu foliowego, kwas jabłkowy, cytrynowy, szczawiowy, nikotynowy, antocyjany.
  • Buraki są niskokaloryczne, 100 g zawiera tylko 38 kcal.



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked