Zdrowa i wspaniała

Koktajl z maślanki, selera i banana

Pyszny i orzeźwiający koktajl na bazie maślanki, selera naciowego i banana…

Potrzebujemy: ilość produktów według uznania 🙂

  • maślanka
  • seler naciowy
  • banany🍌

Przygotowanie:

  • Wszystkie składniki umieszczamy w mikserze i dokładnie miksujemy.
  • Na zdrówko!

Krótko o ich wspaniałości…

➡️Maślanka

  • W 100 g maślanki jest tylko 56 kcal !
  • Jest lekkostrawna! Laktoza pochodząca z maślanki jest lepiej tolerowana niż ta w mleku, ponieważ rozkłada się przez obecne w maślance bakterie fermentacji mlekowej.
  • Wysoką zawartość lecytyny, białka i soli mineralnych. 
  • Źródło kwasu mlekowego — naturalny probiotyk! Sprawia, że w przewodzie pokarmowym rozwijają się korzystne bakterie jelitowe.
  • Złoty środek na łagodzenie zgagi odkwasza organizm i wspomaga go przy dolegliwościach gastrycznych.
  • Maślanka jest również źródłem witaminy B2 (spiera nasz układ nerwowy, odpornościowy i chroni wzrok. Jeśli nasza cera jest pozbawiona blasku, mamy skłonność do zajadów, a włosy zaczynają nadmiernie wypadać, to znak, że brakuje nam witaminy B2).
  • Pomaga zwalczać stres oraz wpływa na wzrost komórek nerwowych.
  • Dba o układ kostny (duża ilość wapnia), chroni organizm przed rozwojem osteoporozy.

JAK ZROBIĆ MAŚLANKĘ? ZERKNIJ TU, TO BARDZO PROSTE!

➡️Seler naciowy 

  • Seler naciowy zawiera duże ilości  kwasu foliowego i witaminy E, A oraz witamin z grupy B i minerały: fosfor, potas, wapń, cynk, żelazo i magnez.
  • Zawiera apigeninę, bardzo silny związek o właściwościach przeciwnowotworowych, który zabija komórki rakowe.
  • Ponadto: odmładza, poprawia trawienie, nawadnia i odkwasza organizm, zwalcza stres i jest mało kaloryczny.
  • Pobudza procesy trawienia a zawartość włókna pokarmowego zapobiega powstawaniu zaparć.
  • Poprawia funkcjonowanie, oczyszcza z toksyn.

➡️Banany

  • Jest to owoc dość kaloryczny, ale przy tym dodaje tyle energii, że napędza nasz organizm na dłużej, bardziej niż kofeina, czy słodka przekąska.
  • Witaminy: Witamina C, A, E, K, z grupy B (B1, B2, B3, B6, B9)
  • Składniki mineralne: Wapń, Żelazo, Magnez, Fosfor,Potas, Sód, Cynk
    Owoce są bogatym źródłem potasu, (odpowiada za dostarczanie tlenu do mózgu) oraz magnezu (wspomaga pamięć, działa rozkurczowo i rozluźniająco) żelaza i cynku. 
  • Zawierają tryptofan (odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, a jego niedobory powodują spadek energii, gorsze samopoczucie, a nawet depresję)
  • Banany obniżają ciśnienie tętnicze krwi.
  • Delikatne dla układu pokarmowego, polecane w chorobach wrzodowych.



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked