Zdrowa i wspaniała

Żywienie to postawa – zapewnia zdrowie i dobrą sylwetkę

                                                              ❤️

Właściwy sposób odżywiania to najprostsza droga dla naszego zdrowia, nie trzeba szukać i kombinować, najprościej jest najzdrowiej, dzięki odpowiedniemu odżywianiu nie musimy się martwić o kilogramy, natura o to zadba. Nie potrzebne są nam super diety cud, głodówki i wieczne odmawianie sobie przyjemności, wystarczy wybierać zdrowe, nieprzetworzone jedzenie, bez dodatków i polepszaczy.

 

Kobieto lub mężczyzno, zadbaj o siebie i o swoją rodzinę..

 

 

❤️  Każdy dzień rozpoczynaj śniadaniem, to ważna sprawa, nie od kawy czy głodując do południa, śniadanie zapewnia energię na resztę dnia. Zadbajmy o pożywne śniadanie: jeśli mleko — to tylko niepasteryzowane!!! Żadne sklepowe! Jeśli nie masz dostępu do mleka bezpośrednio od rolnika, wybieraj mleko roślinne, jest bezpieczniejsze! O mleku roślinnym przeczytasz TU. Jeśli płatki to koniecznie bez cukru! Jeśli wędlina, to ta samodzielnie upieczona lub bez polepszaczy i konserwantów! Jeśli pieczywo to upieczone samodzielnie na zdrowej mące ekologicznej! Zboże bez oprysków chemicznych! Jest tak dużo pysznych pożywnych śniadań, jak: jaglanka, owsianka, kasza manna, kasze z samopszy, kasze gryczane itp. Przygotowane na wodzie lub mleku z dodatkiem świeżych owoców, orzechów, pestek to smaczna energia na cały dzień.

Smaczne śniadania – zerknij na pewno znajdziesz coś dla siebie

♥️ Staraj się jeść regularnie 4-5 posiłków, spożywanie tylko dwóch ogromnych porcji w ciągu dnia, nie działa dobrze na twój organizm i wcale nie jest to dobry sposób na chudnięcie. Ilość posiłków dostosuj do swojego rytmu dnia, uwzględniając koniecznie ruch!

❤️  Pamiętajmy, aby uwzględniać w naszym jadłospisie produkty ze wszystkich grup – ważna jest różnorodność! Różnorodne pożywienie dostarcza nam niezbędnych składników odżywczych, mineralnych oraz witamin, które są nam potrzebne to prawidłowego funkcjonowania organizmu.

❤️  Warzywa i owoce sezonowe tyle ile jest to możliwe, jak macie możliwość róbcie zapasy na zimę, te ze słoika w zimie będą na pewno lepsze niż te sprowadzane. Zbierajcie zioła, roślinki, natura naprawdę o nas dba i daje nam wiele możliwości, pomogą nam w wielu dolegliwościach w naturalny sposób, nie bierzmy tabletki na wszystko. Warzywa i owoce starajmy się spożywać jak najwięcej na surowo, to cenne źródło witamin i błonnika, który reguluje pracę układu pokarmowego. Owoce to nasza bomba witaminowa, spożywając codziennie, dostarczamy wszystkich niezbędnych witamin do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, zaczynając od włosów, kończąc na sercu, witaminy są po prostu potrzebne wszędzie.

❤️  Produkty zbożowe, staraj się wybierać produkty pełnoziarniste, idealne będą kasze, są świetnym źródłem błonnika pokarmowego. Produkty zbożowe tylko bez oprysków chemicznych! To bardzo ważne! Uważaj na gluten, spożywamy go w nadmiernej ilości, wskutek czego rozwija się wiele chorób. Gluten to klej, spożywany na śniadanie, obiad i kolację poskleja nam organizm! Ogranicz, a poczujesz się lepiej!

❤️  Mleko i przetwory mleczne, dostarczają nam pełnowartościowego białka, witamin z grupy B, witamin A, D, oraz składników mineralnych takich jak magnez, cynk i potas, ale pamiętajmy, mleko jest zdrowe, ale tylko te bezpośrednio od rolnika! Od zwierząt bez hormonów i antybiotyków! Mleko w kartonach to produkt mleko podobny, nie ma nic wspólnego ze zdrowiem. Niestety nie zawsze mleko nam sprzyja, wiele osób po prostu go nie trawi, ponieważ nasz organizm nie posiada enzymu, który jest odpowiedzialny za rozkład laktozy. Lepiej zrezygnować z niego na rzecz produktów fermentowanych jak kefir, maślanka itp. Pamiętajmy, że pełnowartościowe białka są nie tylko w mleku, ale także w mięsie i jajkach. Jeśli lubimy mleko, możemy zastąpić je mlekiem roślinnym kokosowym, migdałowym, owsianym lub idealnym konopnym, które zawiera w sobie doskonałe źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych Omega 3 i Omega 6, w idealnej proporcji 1:3(1,5 łyżki ziaren konopi to aż 1245 mg Omega-3 oraz 436 mg Omega-6!). Ponadto zawiera łatwo przyswajalne kompletne białko!

Mleko roślinne – zobacz jak łatwo je zrobisz sam w domu

❤️  Mięso jest dobrym źródłem pełnowartościowego białka, a także witamin z grupy B w szczególności B1, B12 i PP oraz łatwo przyswajalnego żelaza. Zaopatrujmy się w mięso od lokalnych rolników, nie z półek sklepowych naszpikowanych utrwalaczami i barwnikami. Dostanie dobrego mięsa, nie jest łatwe, ale przecież nie musimy jeść mięsa codziennie, mięso należy jeść z umiarem, głupotą jest, że obiad bezmięsny jest niejadalny… Dla zdrowego organizmu wystarczy spożywanie mięsa dwa razy w tygodniu, spokojnie możemy je zastąpić rybami lub roślinami strączkowymi. Ryby morskie z dobrego źródła! ze względu na wysoką zawartość wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3, powinny pojawiać się na naszym stole co najmniej dwa, trzy razy w tygodniu.

❤️  Tłuszcz jest ważny w naszym żywieniu, ale pamiętajmy, że są tłuszcze takie, które nam pomagają i takie, które nam szkodzą. Ograniczyć należy tłuszcze zwierzęce i koniecznie smażenie tłuszczy roślinnych! Najlepsze dla nas tłuszcze to spożywane na zimno oleje roślinne np. Oliwa z oliwek, olej lniany, olej z wiesiołka, olej kokosowy, awokado.

❤️  Dołącz koniecznie do swojego menu orzechy i nasiona – to bogactwo dobrych tłuszczy, witamin i minerałów.

❤️  Kiszonki – zjadaj codziennie ! Dbają o twoje jelita…Zdrowe jelita to zdrowy organizm!

🔶 Cukier wróg numer jeden! Jest dodawany do każdego prawie produktu. Czytajmy etykiety, wybierajmy zdrowie! Cukier potrafi wyrządzić bardzo wiele zła w naszym organizmie, wpływa na nasze samopoczucie i odporność, sprzyja wielu chorobom. Spokojnie możemy zastąpić cukier w potrawach, słodkimi owocami, daktylami czy figami.

🔶 Sól wróg numer dwa! Starajmy się ograniczać dosalanie potraw, nie jest to łatwe , osobiście dla mnie najtrudniejsza zasada, lubię sól i mimo że jest tak samo potrzebna w naszym organizmie, to spożywana w dużej ilości również powoduje bardzo dużo schorzeń i uszkodzeń narządów. Dzienna dawka soli to 5 g, czyli 1 płaska łyżeczka…Pytanie ilu z nas to przestrzega? Niestety bardzo mało osób nad tym pochyla głowę , a szkoda, bo tak jak cukier, sól dodawana jest wszędzie , przedawkowujemy ją kilkakrotnie, nawet o tym nie wiedząc. Dlatego ja swoje życie i życie swojej rodziny wzięłam w swoje ręce, sama gotuję i wiem, co wsypuję , jeśli kupuję, to czytam skład i wybieram ten, który jest właściwy. Wyrzuć sól kuchenną!!! To trucizna, jeśli sól to tylko nasza kopalniana – sól kłodawska!

Pamiętajmy o najważniejszym…. Zdrowe ciało to nie tylko żywienie to też bardzo ważna aktywność ruchowa!

Bawmy się na świeżym powietrzu , jeśli nie lubimy ćwiczyć to tańczmy, spacerujmy, zabierzmy rodzinę na rowery. Aktywność ruchowa daje nam nie tylko zdrowie, ale też poprawia samopoczucie, przegania stres, doładowuje akumulatory i pomaga w utracie nadmiaru kalorii.

Zdrowe jedzenie, bez chemii to klucz do Twojego dobrego samopoczucia. Staraj się, jak najwięcej stawiać na warzywa i owoce one mają niepowtarzalną moc, zaszczepiaj w swoich dzieciach miłość do zdrowego jedzenia, to czym będziecie karmić, co pokażecie i opowiecie swoim dzieciom, zbierze swoje żniwo później. Teraz o tym nie myślimy, ale czy chcielibyśmy, aby nasz dorosły syn, czy córka zmagała się z choróbskami ? Chyba nie! Bo przecież kochamy swoje dzieci, kochajmy siebie!

Zdrowe jedzenie to nie dieta! Wielu ludzi z przerażeniem podchodzi do tematu zdrowego odżywiania, diety też są ważne, czasami ratują życie….
Nie czekajmy na moment, kiedy będzie źle, bo będziemy to robić z desperacją.

Jesteśmy tym, co JEMY, pamiętajmy o tym.

Kobieto! To Ty sprawiasz, że Twój dom, Twoje dzieci, Twój mąż jest szczęśliwy.

Tylko żeby tak było, Ty sama musisz być szczęśliwa!!!
Jeśli tak nie jest, to zrób coś z tym ! Zmień coś, zapytaj siebie, co możesz zrobić, by to zmienić.




2 Comments

Uwielbiam czytać twoje teksty, są proste i zrozumiałe, a do tego bardzo budujące i pełne entuzjazmu. Sama zaczęłam wprowadzać zdrowe zywienie, nie jest to proste bo na początku wymaga to czasu na zmianę nawyków i sposobu gotowania, ale myślę że warto .
Dzięki Zosia

Bardzo się cieszę Ewcia, miło mi to czytać.
Pozdrawiam serdecznie.

Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked