Zdrowa i wspaniała

Naleśniki

  • Najprostsze danie pod słońcem i najpyszniejsze dla dzieciaczków.

Nie znam dziecka, które nie lubi naleśników, dla mojego dziecka mogłyby być codziennie. Danie proste i znane dla każdego. Zapach kojarzony z domem rodzinnym, z mamą krzątającą się w kuchni…

Mąka orkiszowa jest rewelacyjna do wypieków chleba, placów, naleśników, czy ciast, najważniejsze jednak jest to, aby mąka, którą używamy w naszej kuchni, była zdrowa, uzyskana bez oprysków randapem.

Wybieram świadomie, co podaje mojej rodzinie. Używam mąki z ekologicznego polskiego gospodarstwa, warto wspierać takie miejsca, aby było ich jak najwięcej.

Naleśniki orkiszowe z sosem malinowym

Naleśniki orkiszowe

Potrzebujemy:

  • 500 ml mleka (migdałowe, kokosowe, owsiane, konopne)
  • 2 jajka
  • 250 g mąki orkiszowej ekologicznej (typ 630 lub 1850)

Przygotowanie:

  • Jajka oddzielamy białko od żółtka, białka ubijamy na sztywno. Do żółtek dodajemy ubite białka i mieszamy.Do miski wlewamy mleko i mąkę (można dodać odrobinę wanilii, ale tej prawdziwej!) miksujemy chwilę razem do połączenia składników, wlewamy do białek, delikatnie mieszamy.
  • Masa naleśnikowa jest puszysta a nasze naleśniki są delikatne i mięciutkie, po prostu przepyszne. Naleśniki podajemy na swój ulubiony sposób. U mnie najczęściej występują z własnej roboty kolorowymi dżemami lub z masłem orzechowym i owocami Pycha!!
Naleśniki z masłem orzechowym, dżemem z czarnej porzeczki i bananami.
Naleśniki orkiszowe z dżemem z czereśni (bez cukru) 🍒

➡️Pysznie smakują polane sosem malinowym

Sos malinowy

Potrzebujemy :

  • Maliny około szklanki (świeże lub rozmrożone)
  • Garść orzechów nerkowca
  • Banan dojrzały 🍌

Przygotowanie:

Wszystkie składniki rozdrabniamy i gotowe 🙂

WARTOŚCI ODŻYWCZE (10 PORCJI)
Energia (kcal)965 kcal
Energia (kj)4042.80 kj
Białko44.38 g
Tłuszcz22.72 g
Węglowodany ogółem144.14 g
Błonnik pokarmowy3.68 g
Cholesterol360.00 mg



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked