Zdrowa i wspaniała

Papryka faszerowana ryżem z pieczarkami

Proste przygotowanie…uczta dla podniebienia… Papryka 🌶 super warzywo, które najlepiej spożywać na surowo! Ale od czasu do czasu, warto ją upiec i rozkoszować się jej smakiem na ciepło…

Potrzebujemy:

  • Papryka🌶️ (około 8 sztuk)
  • 250 g ryżu Basmati
  • 6 sztuk pieczarek
  • 2 cebule
  • olej kokosowy lub masło klarowane
  • Pół łyżeczki papryki 🌶 słodkiej
  • Pół łyżeczki carry
  • Pół łyżeczki lubczyku
  • sól i pieprz

Przygotowanie:

  • Ryż dokładnie płuczemy pod bieżącą wodą. W garnuszku gotujemy wodę z solą, wrzucamy ryż do gotującej się wody. Gotujemy 15 min na wolnym ogniu, po tym czasie zostawiamy na następne 15 min, aby ryż doszedł.
  • Cebulę obieramy, kroimy w kostkę, podsmażamy na tłuszczu.
  • Pieczarki oczyszczamy, kroimy w kostkę, dodajemy do cebuli i smażymy do odparowania wody.
  • Łączymy ryż z pieczarkami i przyprawami, dosmaczamy solą i pieprzem.
  • W papryce odcinamy wierzch, oczyszczamy z ziarenek, napełniamy ryżem, zamykamy odciętym wcześniej wierzchem.
  • Każdą paprykę delikatnie smarujemy tłuszczem.
  • Pieczemy 40 min w temp 180 C z parą. (wystarczy włożyć do piekarnika pojemnik z wodą)




Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked