Zdrowa i wspaniała

Ryż z soczewicą, marchewką i kalarepą


Z serii obiady bezmięsne…


Szybki i pyszny obiad dla całej rodziny ❤️ Ryż może być biały lub brązowy- Nie gotuj ryżu w torebkach! Danie przygotuj koniecznie ze zdrowym białkiem – soczewica ma dużo białka, które jest dobrze przyswajanie przez nasz organizm i mimo, że nie jest pełnowartościowym białkiem to w połączeniu z innymi produktami może stworzyć super źródło białka pełnowartościowego…😋

Ryż z soczewicą, marchewką i kalarepą

Potrzebujemy :

  • 250 g Ryżu basmati lub ryżu brązowego
  • 100 g soczewicy brązowej
  • 100 g groszku zielonego (świeżego lub rozmrożonego
  • 2 marchewki 🥕
  • 1 Kalarepa
  • Kawałek świeżego imbiru (1 cm)
  • Masło klarowane lub olej kokosowy
  • Oliwa z oliwek
  • Ocet balsamiczny (u mnie z pomarańczą) – opcjonalnie


Przygotowanie :

  • Ryż gotujemy – według opisu na opakowaniu
  • Soczewice płuczemy i gotujemy do miękkości. Używam soczewicy brązowej, której nie trzeba wcześniej moczyć, niektóre odmiany trzeba moczyć wcześniej kilka godzin.
  • Marchewkę i kalarepę oczyszczamy, obieramy i za pomocą obieraczki lub temperówki, ścieramy warzywa w słupki.
  • W woku rozgrzewamy łyżkę masła klarowanego, ścieramy imbir, podsmażamy chwilę, dodajemy marchewkę i kalarepę, podlewamy odrobiną wody, dusimy około 3 min, warzywa mają być al dente. Następnie dodajemy soczewicę, groszek, mieszamy, dodajemy ryż, mieszamy, dosmaczamy solą i pieprzem.
  • Na talerzu skrapiamy oliwą z oliwek i sosem balsamicznym.



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked