Zdrowa i wspaniała

Młoda kapusta z ziemniaczkami

Z serii obiady bezmięsne…prosty szybki obiadek z młodej kapustki i młodych ziemniaczków…pychotka!

Potrzebujemy:

  • 1 kapusta młoda (około 1 kg)
  • 2 marchewki
  • 1 mały por lub cebula
  • pęczek koperku
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • lubczyk 
  • Sól i pieprz.
  • Około 400 ml wody
  • Młode ziemniaczki — ilość według gustu

Przygotowanie:

  • Kapustę drobno szatkujemy, w garnuszku roztapiamy masło, dodajemy pokrojony drobno por, pokrojoną w plasterki marchewkę, podsmażamy chwilę, dodajemy kapustkę, lubczyk, sól, wodę, dusimy do miękkości, dodajemy koperek, dosmaczamy solą i pieprzem.
  • Ziemniaki młode gotujemy w osolonej wodzie, dodajemy koperek, podajemy z młodą kapustką.

Dlaczego warto jeść kapustę ..?

  • Kapusta (biała, czerwona, włoska, pekińska) znajduje się na czele listy największych wrogów chorób nowotworowych. Bogata jest w związki chemiczne mogące zapobiegać powstawaniu nowotworów, zwłaszcza jelita grubego, piersi i jajników. 
  • Zawiera duże ilości wzmacniających układ odpornościowy witaminy C, E, a także z grupy B. Mają one zdolność niszczenia bakterii i wirusów. Obniżają poziom cholesterolu LDL we krwi, zapobiegają tworzeniu się blaszek miażdżycowych na ścianie tętnic, bo chroni przed chorobami układu krążenia. Usprawniają pracę przewodu pokarmowego.
  • Jeden ze składników chroni śluzówkę żołądka przed kwasem zawartym w solach trawiennych. Kapusta spożywana na surowo odtruwa żołądek i górną cześć okrężnicy.
  • Ponieważ zawiera dużo żelaza, działa krwiotwórczo. Wskazana jest dla osób mających mało czerwonych ciałek krwi.
  • Korzystnie wpływa na system nerwowy. Dzięki obecności witamin z grupy B poprawia pamięć i koncentrację oraz wykazuje działanie antystresowe.
  • Odmładza. Przeciwutleniacze chronią przed wolnymi rodnikami, tym samym zapewniają młodość komórkom organizmu.



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked