Zdrowa i wspaniała

Pierś kurczaka w sosie warzywnym

Szybki zdrowy obiadek dla małych i dużych 🙂 Najważniejsze w obiadku jest to, aby produkty do niego wykorzystane były produktami bezpiecznymi, zdrowymi, bez chemii i dodatków.

Pierś kurczaka w sosie warzywnym z orzechów nerkowca 😋

Potrzebujemy:

  • Pierś kurczaka — ilość według potrzeby – z bezpiecznego źródła!
  • Sól, pieprz
  • masło klarowane lub olej kokosowy

Duszone warzywa:

  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka
  • 1 cebula
  • 1 por
  • Pół łyżeczki kurkumy
  • 200 ml śmietanki (rzadkiej) z orzechów nerkowca (jak zrobić zerknij TU)
  • Masło klarowane lub olej kokosowy
  • Sól i pieprz.

Przygotowanie:

  • Pierś myjemy, kroimy na mniejsze kawałki, oprószamy solą i pieprzem, układamy w brytfance, na każdym kawałku kładziemy odrobinę masła klarowanego, zapiekamy ok. 20 min w temp.185 C.
  • Na patelni rozgrzewamy tłuszcz, kroimy w kostkę cebulkę, smażymy na złoto. Warzywa ścieramy na dużej tarce, pora kroimy, wszystko dosypujemy do cebuli, podlewamy wodą, dodajemy sól i pieprz, dusimy do miękkości. Gdy warzywa są miękkie, wlewamy śmietankę, kurkumę, dosmaczamy. Gotowy sos warzywny wylewamy na podpieczoną pierś, zapiekamy razem około 15-20 minut.
  • Gdy pierś jest gotowa, wykładamy na talerz w towarzystwie świeżych surówek, fasolki lub ryżu.

Dlaczego zamiast tradycyjnej śmietany używam śmietanki z orzechów nerkowca? Dlaczego warto jeść orzechy nerkowca?

  • Trudno jest znaleźć dobrej jakości śmietanę taką wiejską, od zwierzęcia bez antybiotyków i hormonów, te w marketach są trucizną dla naszych organizmów. Oczywiście jeśli taką zdobędę to mamy święto i się nią delektujemy :), ale nie jest to na co dzień, dlatego zdrowszą alternatywą dla mnie i mojej rodziny jest śmietanka roślinna, którą mogę sobie sama przygotować, w ilości takiej, jaką w danej chwili potrzebuję.
  • Orzechy nerkowca zawierają dużo białka i mimo, że jest nie pełnowartościowe to w połączeniu z innymi produktami, stanowi świetną alternatywę.
  • Orzechy bogate są ;
  •  witaminę (jest przeciwutleniaczem, wpływa na procesy widzenia, zapewnia odpowiedni stan skóry oraz nabłonka błon śluzowych, niezbędna do prawidłowego wzrostu komórek, zwiększa odporność), 
  • witamina D (wpływa na metabolizm wapnia i fosforu, działa uspokajająco, wzmacnia system immunologiczny, pobudza mineralizację kości i zębów),
  •  witamina E (przeciwutleniacz, chroni NNKT przed utlenianiem, stabilizuje błony komórkowe), 
  • witamina K (wpływa na krzepliwość krwi),
  • witaminy z grupy B (B1,B2,B6,B9,PP), witaminy, które działają na cały organizm, każda z nich ma olbrzymie znaczenie dla naszego funkcjonowania, są odpowiedzialne przede wszystkim za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, łagodzą stres, zmęczenie, dbają o skórę, zapobiegają zajadom, bólom głowy, depresjom.
  • Pomagają uzupełnić zapotrzebowanie na wapń, fosfor, żelazo, potas, miedź, selen i cynk – dzięki którym mamy piękne włosy oraz paznokcie.
  • Dzięki znacznej zawartości magnezu i miedzi zapobiegają nadciśnieniu tętniczemu i arytmii serca oraz poprawiają insulinooporność.
  • Zawartość NNKT obniża poziom złego cholesterolu,
  • Kwas gamma-linolenowy chroni przed chorobami wieńcowymi.
  • Polecane dla osób na dietach, mimo iż ich wartość kaloryczna jest dość wysoka w 100 g – 533 kcal, przeważają tu kwasy tłuszczowe nienasycone, to zdrowe tłuszcze, które są nam niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, a zawartość błonnika pokarmowego usprawnia prace jelit, dzięki czemu mamy dobre i szybsze trawienie.



1 Comment

APETYCZNE

Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked