Zdrowa i wspaniała

Cukinia faszerowana kaszą gryczaną

Pyszny zdrowy i bardzo prosty sposób na cukinie w sezonie.

Potrzebujemy:

  • Około 3-4 cukinie 
  • 1 szklanka kaszy gryczanej białej niepalonej
  • pół kostki sera fety
  • 3-4 pomidory
  • 2 cebule
  • oliwa z oliwek
  • Pieprz i sól.

Przygotowanie:

  • 1 szklanka kaszy na 2 szklanki wody
    W garnuszku gotujemy wodę z solą, kaszę płuczemy, wrzucamy do gotującej wody. Gotujemy 15 min na wolnym ogniu, po tym czasie zostawiamy na następne 15 min, aby kasza doszła.
  • Cukinie myjemy, zostawiamy ze skórką, kroimy na pół, wydrążamy środek łyżką, układamy na papierze do pieczenia w głębokiej blaszce piekarnika.
  • Cukinie smarujemy oliwą, solimy i pieprzymy, wstawiamy na 25-30 minut (w zależności jak duża jest cukinia) na 200 C.
  • Cebule kroimy w kostkę, podsmażamy na złoto. Do ugotowanej kaszy, dodajemy pokrojoną w kostkę fetę, usmażoną cebulę i pokrojone w kostkę pomidory, mieszamy składniki. Do upieczonych cukinii wkładamy farsz, zapiekamy około 30 minut.
  • Fajnie smakuje polane sosem pomidorowym.

Kabaczek, cukinia super warzywo o delikatnym smaku, pasującym do prawie każdej potrawy, a nawet do pysznego ciasta czekoladowego (przepis TU)

Posiada właściwości prozdrowotne, odkwaszające organizm, a jedną z najważniejszych zalet jest to, że owoce kabaczka nie kumulują szkodliwych dla człowieka metali ciężkich. Młode cukinie należy jadać ze skórką, ponieważ zawiera ona wiele cennych składników. Jest lekkostrawna, w 100 g jest tylko 16 kalorii w tym: 1,2 g białka, 0,1 g tłuszczów, 1 g błonnika oraz 3,1 g węglowodanów, dlatego jest warzywem popularnym u osób stosujących diety odchudzające, ponadto posiada niski indeks glikemiczny, dlatego może być spożywany przez osoby cierpiące na cukrzycę. W kabaczku znajdziemy także wiele minerałów, m.in. wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód i cynk. Witaminy: C, B (B1, B2, B3, B6), E, K, A oraz kwas foliowy.




Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked