Zdrowa i wspaniała

Sok z selera, marchewki, jabłka i buraka.

Z serii zdrowe soki..

Sok z selera, marchewki, jabłka i buraka

Potrzebujemy:

  • 4 gałązki selera naciowego
  • 3 marchewki
  • 1 jabłko
  • 1 burak

Przygotowanie:

Wszystkie składniki wkładamy do wyciskarki owoców. Delektujemy się pysznym zdrowym soczkiem.

W skrócie o ich wspaniałości…

Seler naciowy 

  • Seler naciowy zawiera duże ilości  kwasu foliowego i witaminy E, A oraz witamin z grupy B i minerały: fosfor, potas, wapń, cynk, żelazo i magnez.
  • Zawiera apigeninę, bardzo silny związek o właściwościach przeciwnowotworowych, który zabija komórki rakowe.
  • Ponadto: odmładza, poprawia trawienie, nawadnia i odkwasza organizm, zwalcza stres i jest mało kaloryczny.
  • Pobudza procesy trawienia a zawartość włókna pokarmowego zapobiega powstawaniu zaparć.
  • Poprawia funkcjonowanie, oczyszcza z toksyn.

Jabłko

  • Źródło witaminy C, E, K, witamin z grupy B (kwas foliowy, tiamina, niacyna, ryboflawina) oraz beta-karotenu  oraz minerałów:
    wapń, żelazo, magnez, sód, potas, fosfor oraz cynk.
  • -Jabłko to bomba fitozwiązków: zawiera polifenole, karotenoidy, flawonoidy, które wykazują aktywność antyoksydacyjną, antynowotworową, przeciw miażdżycową , oczyszczającą i obniżającą ciśnienie krwi.
  • Przeciwutleniacze zawarte w jabłkach zwalczają nam wolne rodniki.
  • Najlepiej zjadać je razem ze skórką, ponieważ tam znajdują się najwięcej witaminki C i większość błonnika a do tego jeszcze są tam ochronne związki fitochemiczne, które mogą pomóc w hamowaniu reprodukcji komórek nowotworowych.
  • Zawarte w jabłkach składniki odżywcze działają ochronnie na układ trawienny, chronią go przed stresem oksydacyjnym, alkalizują organizm i wyrównują poziom pH.
  •  Wysoka zawartość pektyn w miąższu pozwala na usuwanie z organizmu substancji kancerogennych– czyli takich substancji, które mogą wywoływać w organizmie powstawanie nowotworów.
  • Posiada niski indeks glikemiczny.

Marchewka 

  • Kopalnia witaminy A, w postaci jej prowitamin, czyli beta, alfa karotenu i innych karotenoidów.
  • źródłem witaminy C, witamin z grupy B (kwasu foliowego -> B9, B1, B2, B3, B5, B6), witaminy K1 oraz składników mineralnych — magnezu, fosforu, potasu, sodu, miedzi oraz manganu.
  • Marchewka wspiera układ nerwowy,
  • Wspomaga pamięć i koncentrację,
  • Pomaga w utrzymaniu w dobrej kondycji, włosy, skórę i paznokcie,
  • Wspomaga wzrok, redukuje objawy starzenia się,
  • Oczyszcza organizm, pobudza do działania, odtruwa i krzepi wszystkie układy organizmu,
  • Wzmacnia naszą odporność, dba o układ krwionośny,
  • Obniża poziom złego cholesterolu we krwi.




Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked