Zdrowa i wspaniała

Koktajl maliny, banan, płatki owsiane

Odżywczy koktajl z malin, banana i płatków owsianych, bardzo syty i po prostu pyszny…idealny na śniadanie lub kolacje 🙂

Potrzebujemy :

  • Maliny (dwie garście, mogą być mrożone)
  • 1-2 Banany
  • 2 łyżki płatków owsianych (wcześniej namoczonych) – jeśli jesteś osobą nietolerującą gluten, używaj produktów ze specjalnym znakiem – przekreślonym kłosem.
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • 1 łyżeczka miodu – opcjonalnie
  • woda letnia przegotowana

Przygotowanie :

Wszystkie składniki umieszczamy w mikserze i dokładnie rozdrabniamy.

Krótko o ich wspaniałości…

Maliny 

  • Witaminy: C, E, A, K, B1, B2, B6
  • Minerały: potas, magnez, wapń, żelazo, fosfor, cynk.
  • Maliny posiadają kwasy organiczne (m.in. cytrynowy, jabłkowy, salicylowy), pektyny, antocyjany, cukry, związki śluzowe, lotne związki zapachowe.
  • Maliny mają właściwości przeciwzapalne, przeciwgorączkowe, antybakteryjne oraz antywirusowe. 
  • Maliny obniżają ciśnienie tętnicze,
  • Posiadają niski indeks glikemiczny a występujące w malinach antocyjany obniżają poziom glukozy we krwi.
  • Zawartość w malinach kwasu ferulowego i beta-sitosterolu działa hamująco na nowotwory!
  • Maliny uśmierzają bóle menstruacyjne.
  • Liście malin działają ściągająco, przeciwbakteryjnie i przeciwzapalnie.
  • Maliny dzięki bogactwie witamin i minerałów stanowią skuteczne wsparcie dla układu odpornościowego!

Banany

  • Jest to owoc dość kaloryczny, ale przy tym dodaje tyle energii, że napędza nasz organizm na dłużej, bardziej niż kofeina, czy słodka przekąska.
  • Witaminy: Witamina C, A, E, K, z grupy B (B1, B2, B3, B6, B9)
  • Składniki mineralne: Wapń, Żelazo, Magnez, Fosfor,Potas, Sód, Cynk
  • Owoce są bogatym źródłem potasu, (odpowiada za dostarczanie tlenu do mózgu) oraz magnezu (wspomaga pamięć, działa rozkurczowo i rozluźniająco) żelaza i cynku. 
  • Zawierają tryptofan (odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, a jego niedobory powodują spadek energii, gorsze samopoczucie, a nawet depresję)
  • Banany obniżają ciśnienie tętnicze krwi.
  • Delikatne dla układu pokarmowego, polecane w chorobach wrzodowych.

Płatki owsiane — Dlaczego warto je spożywać?

  • Owsianka jest słynna z dużej ilości błonnika, który wpływa nam na obniżenie cholesterolu,obniża też ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych jelita grubego, stabilizuje też poziom cukru we krwi.
  • Owies to bogactwo  białka i zdrowych aminokwasów.
  • W porównaniu z kaszą jaglaną posiada niski indeks glikemiczny.
  • Zawiera dużo witamin z grupy B (Tiaminę, ryboflawinę, niacynę, kwas foliowy, kwas pantotenowy) witaminy te odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, przeciwdziałają zmęczeniu i rozdrażnieniu, poprawiają pamięć.
  • 100 g płatków owsianych zawierają połowę zapotrzebowania dziennego na magnez, który odpowiada za skurcze, pamięć, koncentrację, bezsenność.
  • 100 g płatków owsianych zawierają połowę zapotrzebowania dziennego na fosfor- dla mocnych i zdrowych kości.
  • Zawierają żelazo, mangan, selen -które dbają o nasz układ nerwowy i witaminę E – przeciwutleniacz ,chroni komórki i spowalnia procesy starzenia.
  • Zawierają cenne dla organizmu nienasycone kwasy tłuszczowe– które organizm człowieka sam nie potrafi wyprodukować.
  • Występujący w nich kwas oleinowy zapobiega zmianom nowotworowym.
  • Ponadto owies ma działanie antydepresyjne, uspokaja.
  •  Jedząc płatki owsiane obniżamy ryzyko zachorowania na cukrzyce typu II



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked