Zdrowa i wspaniała

Ryba po grecku

Najważniejsze w potrawie jest to, aby produkty do niej użyte były zdrowe ze sprawdzonego źródła, warzywa od rolnika, wiejskie bez oprysków. Tylko wtedy możemy mówić o zdrowej potrawie. Ryba po grecku jest zdrowym posiłkiem, nie tylko w święta, to talerz bogaty w warzywa i wartościową rybę, tylko należy zadbać o odpowiednie składniki.

Ryba po grecku

Potrzebujemy: 

  • Filety rybne
  • Sok z cytryny
  • 4 -5 marchewki
  • 4 cebule
  • 2 pietruszki
  • 0,5-1 seler
  • 1 słoiczek koncentratu pomidorowego 200 g lub własny przecier z pomidorów
  • Pół łyżeczki oregano
  • Pół łyżeczki lubczyku
  • Sól i pieprz.
  • Olej rzepakowy ekologiczny ( Jakość oleju jest bardzo ważna, bo większość rzepaku jest poddawana opryskom chemicznym!)

Przygotowanie:

  • Filety rybne przekroić na pół, posypać solą, pieprzem, skropić sokiem z cytryny, ułożyć w naczyniu do gotowania na parze. Gotujemy ok. 20 min.
  • Jeśli lubicie tradycyjnie smażoną rybę, to potrzebujemy dodatkowo jajka i panierkę, może to być bułka tata (z własnego chleba) lub kasza manna np. orkiszowa, smażymy na oleju rzepakowym ekologicznym.
  • Warzywa ścieramy na grubej tarce lub można tak jak ja to robię, wrzucić do miksera i rozdrobnić, na grubość jaka nam pasuje.
  • Cebulę kroimy w piórka, wsypujemy na rozgrzany tłuszcz i smażymy na złoto.
  • Do cebuli dodajemy starte warzywa, chwilę smażymy, dodajemy oregano, lubczyk, sól i pieprz, podlewamy wodą i dusimy chwilę do miękkości.
  • Gdy warzywa są miękkie, dodajemy przecier, chwilę smażymy, dosmaczamy i gotowe.



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked