Zdrowa i wspaniała

Pasztet z cukinii

♥️Pasztet z cukinii szybki w przygotowaniu, pyszny w smaku, idealny na kolację lub jako dodatek do obiadu.

Potrzebujemy :

  • 2 duże cukinie z ogrodu 🙂
  • 2 cebule
  • 2-3 marchewki 🥕
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 3 jajka wiejskie
  • Pół szklanki kaszy mannej orkiszowej ekologicznej (z Polskiego gospodarstwa ekologicznego)
  • Świeży koperek
  • Sól, pieprz, lubczyk, majeranek, tymianek)
  • Masło klarowane lub olej kokosowy

Przygotowanie :

  • Cukinię oczyszczamy i razem ze skórką ścieramy na dużych oczkach, oprószamy solą, zostawiamy na 5 min., aby puściły soki.
  • Rozgrzewamy piekarnik, szykujemy formę, wyłożoną papierem do pieczenia.
  • Marchew ścieramy na drobnych oczkach.
  • Cebulę kroimy w kostkę i zrumieniamy na patelni.
  • Do miski przekładamy dobrze odciśniętą z soku cukinie, startą marchewkę, podsmażoną cebulę, pokrojony drobno świeży koperek, jajka, przeciśnięty przez praskę czosnek, przyprawy, mieszamy, dosmaczamy, od razu przekładamy do formy i wkładamy do rozgrzanego piekarnika na 185 C i pieczemy przez około godzinę..
  • Opcjonalnie na wierzch możemy posypać słonecznikiem, delikatnie dociskając do farszu.

➡️Dlaczego warto jeść cukinię?

  • Kabaczek, cukinia super warzywo o delikatnym smaku, pasującym do prawie każdej potrawy, a nawet do pysznego ciasta czekoladowego (przepis TU)
  • Posiada właściwości prozdrowotne, odkwaszające organizm, a jedną z najważniejszych zalet jest to, że owoce kabaczka nie kumulują szkodliwych dla człowieka metali ciężkich.
  • Młode cukinie należy jadać ze skórką, ponieważ zawiera ona wiele cennych składników.
  • Jest lekkostrawna, w 100 g jest tylko 16 kalorii w tym: 1,2 g białka, 0,1 g tłuszczów, 1 g błonnika oraz 3,1 g węglowodanów, dlatego jest warzywem popularnym u osób stosujących diety odchudzające, ponadto posiada niski indeks glikemiczny, dlatego może być spożywany przez osoby cierpiące na cukrzycę.
  • W kabaczku znajdziemy także wiele minerałów, m.in. wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód i cynk. Witaminy: C, B (B1, B2, B3, B6), E, K, A oraz kwas foliowy.

Propozycja podania

Pasztet z cukinii z sadzonym jajkiem i ogórkiem kiszonym
Pasztet z cukinii z pomidorami



Dodaj komentarz

Your e-mail will not be published. All required Fields are marked