Propozycje na śniadanie

Owsianka – czekoladowa

  • Płatki owsiane to zgniecione ziarno owsa, które zawiera wszystkie podstawowe składniki pokarmowe: węglowodany, białko, tłuszcze, witaminy, błonnik i sole mineralne. Co bardzo ważne owies, należy do zbóż, które NIE ZAWIERAJĄ GLUTENU, jednakże mogą być zanieczyszczone przez gluten jeśli mają kontakt z innymi zbożami zawierającymi gluten. Dlatego osoby, które nie tolerują glutenu, powinny spożywać płatki owsiane oznaczone specjalnym znaczkiem – przekreślony kłos.
  • Płatki owsiane ekologiczne doskonale smakują jako dodatek do jogurtu, mleka, owoców lub musli. Są pełnowartościowym posiłkiem śniadaniowym. Smakują rewelacyjnie zarówno z owocami jak i orzechami, można je gotować  z mlekiem tradycyjnym,  roślinnym a nawet na wodzie – u mnie w domu robimy większość na wodzie. Stanowią również doskonały składnik ciast, ciasteczek i pysznych deserów.
  • Płatki owsiane zalewam zawsze  wieczorem, aby na rano były gotowe.
  • Zalewam taką ilość, jaka będzie mi potrzebna, u mnie śniadanie zawsze jest na 4 pełne miski.
  • Na śniadanie zawsze mam w słoiczkach różne cudne dodatki np. zmielone pestki dyni, orzechy, nasionka Chia, sezam, cynamon, siemię lniane, kardamon, rodzynki, słonecznik, daktyle, migdały…

Owsianka czekoladowa

Potrzebujemy:

  • 1 szklanka płatków owsianych
  • banan
  • 2 łyżki kakao
  • daktyle (ilość według gustu)
  • rodzynki
  • mango
  • orzechy włoskie

Przygotowanie:

  • 1 szklankę płatków owsianych zalewam wieczorem wrzącą wodą.
  • Rano płatki owsiane podgrzewam, dolewam przegotowanej wody do konsystencji która mi pasuje, może być też mleko roślinne, dodaje rozgniecionego widelcem banana, kakao, daktyle, rodzynki, mango i orzechy włoskie.

Płatki owsiane — Dlaczego warto je spożywać?

  • Owsianka jest słynna z dużej ilości błonnika, który wpływa nam na obniżenie cholesterolu,obniża też ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych jelita grubego, stabilizuje też poziom cukru we krwi.
  • Owies to bogactwo  białka i zdrowych aminokwasów.
  • W porównaniu z kaszą jaglaną posiada niski indeks glikemiczny.
  • Zawiera dużo witamin z grupy B (Tiaminę, ryboflawinę, niacynę, kwas foliowy, kwas pantotenowy) witaminy te odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, przeciwdziałają zmęczeniu i rozdrażnieniu, poprawiają pamięć.
  • 100 g płatków owsianych zawierają połowę zapotrzebowania dziennego na magnez, który odpowiada za skurcze, pamięć, koncentrację, bezsenność.
  • 100 g płatków owsianych zawierają połowę zapotrzebowania dziennego na fosfor- dla mocnych i zdrowych kości.
  • Zawierają żelazo, mangan, selen -które dbają o nasz układ nerwowy i witaminę E – przeciwutleniacz, chroni komórki i spowalnia procesy starzenia.
  • Zawierają cenne dla organizmu nienasycone kwasy tłuszczowe– które organizm człowieka sam nie potrafi wyprodukować.
  • Występujący w nich kwas oleinowy zapobiega zmianom nowotworowym.
  • Ponadto owies ma działanie antydepresyjne, uspokaja.
  •  Jedząc płatki owsiane obniżamy ryzyko zachorowania na cukrzyce typu II

Owsianka jest nie tylko łatwa w przygotowaniu, ale do tego bardzo  smaczna! Zjedzona na śniadanie doda nam energii i  pozytywnie wpłynie na nasze samopoczucie i zdrowie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.