Kiszonki

Kiszona cukinia

Kiszone warzywa to najprostszy i najzdrowszy sposób na witaminki w zimie. Tego nie przedawkujesz! 

Kabaczek, cukinia super warzywo o delikatnym smaku, pasującym do prawie każdej potrawy, a nawet do pysznego ciasta czekoladowego (przepis TU)

  • Posiada właściwości prozdrowotne, odkwaszające organizm, a jedną z najważniejszych zalet jest to, że owoce kabaczka nie kumulują szkodliwych dla człowieka metali ciężkich.
  • Młode cukinie należy jadać ze skórką, ponieważ zawiera ona wiele cennych składników.
  • Jest lekkostrawna, w 100 g jest tylko 16 kalorii w tym: 1,2 g białka, 0,1 g tłuszczów, 1 g błonnika oraz 3,1 g węglowodanów, dlatego jest warzywem popularnym u osób stosujących diety odchudzające, ponadto posiada niski indeks glikemiczny, dlatego może być spożywany przez osoby cierpiące na cukrzycę.
  • W kabaczku znajdziemy także wiele minerałów, m.in. wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód i cynk. Witaminy: C, B (B1, B2, B3, B6), E, K, A oraz kwas foliowy.
  • Kiszona cukinia zyskuje dodatkowo cudowny kwas mlekowy, który naprawia nam jelita, a zdrowe jelita to zdrowy organizm.

Przygotowanie:

Przygotowujemy litrowe słoiki, myjemy, wyparzamy. Cukinie obieramy, kroimy w grube paski.

Do każdego słoika wkładamy :

  • 3 ząbki czosnku
  • 3 kulki pieprzu czarnego.
  • 2 ziela angielskie
  • 1-2 kawałki małe chrzanu.
  • 1 liść laurowy
  • Opcjonalnie, jeśli macie w posiadaniu – liście wiśni i porzeczki czarnej. 
  • Tak przygotowany słoik napełniamy cukinią.
  • Zalewamy zalewą, na litr wody przegotowanej ostudzonej wsypujemy 1 płaską łyżkę soli kamiennej niejodowanej (najlepsza to nasza sól Kłodawska), na wierzch układamy dwa baldachimy z kopru, słoik zakręcamy. Po 1,5-2 tygodni  kiszonka jest już gotowa.
Chleb orkiszowy, pasta z buraka, kiszona cukinia, kiełki brokuła

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.